Questions

Questions / Sanna

Questions

Släppte ett album 1996 och plötsligt har tiden gått och det är 30 år sedan i år som jag hamnade på ett stort skivbolag samma som Robyn, som debuterade då och Kent som var på topp.

Hade skickat ut 2 demolåtar på kassettband till olika skivbolag i Sverige och Danmark. Fick fler svar och tackade ja till ett av de större i Sverige. Fick erbjudande om fina studios och producenter men valde att stanna i Botkyrka på Lagret, där en studio byggdes upp för att få rätta känslan och att vi inte skulle få hybris utan ha roligt och göra världens bästa platta. Hitten skulle vara Little Girl som jag skrev till min dotter hemma i huset i Tumba.

Det här har hon skrivit om mig:

 

När jag var 6 år snackades det i villastaden när mamma satte ihop ett band och började repa på Storvretens fritidsgård. Och sen snackades det ännu mer när hon blev signad till ett av Sveriges största skivbolag. Världens bästa mamma och min största förebild.

Min dotter Jonnali blev stor artist och låtskrivare Noonie Bao.

 

Little Girl blev video i Warsawa och promoturne´i Sverige och Danmark med bil och en gitarr.

Jag spelade live på olika radiostationer och gjorde intervjuer. Blev lite lack då frågorna ofta handlade om min ålder och inte om att jag skrivit låtarna och varit med och producerat. Min höga ålder som då var 37 var mer intressant. Glad att tiderna förändras. För musik har ingen ålder.

Mycket roligt hände den här tiden , radio, TV men ingen konsert! Just nu när jag tänker på det vet jag inte varför det blev så. Questions plattan är värd mer. Jag är superstolt och nöjd.

Bucketlist är väl lite uttjatat men när man börjar närma sig mållinjen så blir det ändå att man funderar över  saker som man vill göra. Att få sätta ihop bandet igen efter 30 år och ge en konsert som vi aldrig fick göra. Står högst upp på listan.

Tags: