Återträffen

Återträffen

Dagen har kommit att träffa Question gänget.

Fredag 18.00 står jag i mitt vardagsrum på Rost och berättar för personalen om vad jag alldeles strax ska få vara med om. Lite nervös men fylld av glädje och spänning. Hur kommer det att kännas att träffas efter så lång tid?

Kommer vi att hitta tillbaka till varandra?

Först kommer Mattias Corvini, basisten i bandet.Han ser ut som han gjorde då som att tiden stått stilla. En stor kram och så börjar vi skratta, nej det är inte sant, 30 år senare!!

Vi tar en öl i väntan på dom andra. Mattias berättar att han spelar inte i samma utsträckning men som han säger det går inte att sluta med musiken, det är ens liv och glädje.

Nästa som dyker upp är Kjell Allinger, hammond och medproducent på plattan. Kjelle umgås jag mycket med och räknar honom som en av mina närmsta vänner.

Han är aktiv inom musiken och ute och spelar mycket. Efter en stund dyker Micke Svahn upp

Multimusiker som främst spelade piano på plattan. Han har åkt från Hedemora där han bor idag.

Sist in är Mikael Kerslow, trummis.

Här sitter vi n u som om det var igår vi sågs sist! Galet! Jag tittar runt bordet på de här människorna som för 30 år sedan var med och gjorde min platta Questions och blir varm i själ och hjärta.Det känns så bra att jag bestämmer mig för att ställa frågan. Jag ville först känna in och känns det bra så berättar jag min önskan om att göra en jubileumskonsert ” Questions 30 År” Jag berättar om hur jag känner och min önskan att få göra det idag , det vi aldrig fick göra då. Spela plattan live. Det blir tyst ett ögonblick , sedan blir det ett rungande JA!

I´m in heaven <3

Tags: