Nya rutiner

Nya rutiner

Börjar morgonen med nässköljning, kaffe, banan och morgonsidor. En morgonrutin sedan många år som har blivit viktig för mig och jag mår så bra av.

Nu har jag lagt till styrketräning på Nordic Wellness på Hornsgatan. Ett litet gym som känns personligt och lagom stort. Där går folk i alla åldrar och på morgonen är det många där i min ålder, alltså pensionärer som kämpar på och tar hand om sin kropp för att orka leva livet fullt ut. Vi peppar varann när det känns tungt och det blir ofta skratt och pepp när det känns hopplöst. Nu är jag taggad på min spelning den 27 September! Behöver stärka kroppen för alla ”moves” som jag planerar att göra på scenen 😊

Funderar ofta på hur jag ska få saker och ting att fungera som jag sätter igång. Vilket förhållningssätt ska jag ha?

När det gäller träningen har det blivit att jag på detta sätt vill tacka min kropp för att den varit så stark under mitt liv trots att jag stressat och inte alltid lyssnat på vad den velat säga mig! Payback time alltså då jag nu omfamnar min kroppshydda och har nu lovat att ge kroppen vad den behöver och inte bara tillfredställa vad hjärnan vill ha.

Imorgon första repet med bandet. Känns otroligt spännande att känna på låtarna efter 30 års uppehåll!

Tags: