Första repet 5 maj

Första repet 5 maj

Nu kom då dagen för första repet.

Vi fick låna studio Ringvägen där vår dotter Jonnali och hennes kille Linus har sin studio och arbetsplats. En fin liten studio med hög mysfaktor. Vi installerar oss och som alltid börjar vi med fika (kafferep)😊

Så viktigt med det där fikat ändå! Någon sa att man fikar inte lika mycket tillsammans på arbetsplatser, det ska vara så effektivt. Fikat är ju inte bara fika utan ett sätt att umgås en stund och känna in hur vi har det och hur vi mår. För Jocke , vår nya gitarrist var det första gången att träffa oss andra , så viktigt att få honom att känna sig som en i gänget nu. Jag berättade lite om mina tankar runt Question spelningen.

Att jag vill göra en fest och konsert, ”Question 30 år” Vara rockstjärna för en kväll med musiker som jag tycker om och har roligt tillsammans med. Jag vet ju hur skört livet är och hur allting kan förändras i ett ögonblick. Nu ska jag göra det som mitt hjärta vill och vara modig och tysta Jantejäveln som ofta sitter på min axel och snackar skit!

Vi lyssnade och pratade igenom låtarna. Känns ju helt galet att det är 30 år sedan vi spelade in plattan! Men den håller fortfarande och det ska bli roligt att se vad vi kan göra med låtarna nu idag. Det kändes bra när vi sedan spelade igenom låtarna. Vilka musiker!! Dom är så grymma!

Så glad att min röst håller trots allt!

Känns så skönt att vara igång , har varit nervös över hur det ska kännas och bli men nu är jag så glad att vi är på banan 😊

Tags: